Bel onze klantenservice op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur via 050 – 313 30 96

Wat te doen bij storing van uw AED

Stappenplan bij storing van uw AED

1. Zolang het lampje rechtsboven (ASI-indicator) elke 5 seconden groen oplicht, is de AED in orde.

2. Als het lampje rechtsboven ut blijft, rood brandt of rood knippert is er sprake van een storing.

3. Is er een storing? Verricht dan eerst een uitgebreide zelftest: houdt de AAN/UIT-knop minimaal 5 seconden onafgebroken ingedrukt. De AED voert nu een complete set van interne testen uit.

4. Vervang indien nodig de 9V lithiumbatterij en zorg dat de elektroden zijn aangesloten op de AED.

5. Zet de AED nogmaals aan en vervolgens weer uit. Luister naar de boodschap.

6. Als het lampje rechtsboven nog steeds uit blijft of rood blijft branden of knipperen, neem dan contact op met Medizon: 050-313 17 05.

Onderhoud en uw AED

U wilt er zeker van zijn dat uw AED gebruiksklaar is op het moment dat u hem nodig hebt. Goed onderhoud is daarbij van groot belang. Medizon biedt een speciaal onderhoudscontract voor een periode van 5 jaar.

Jaarlijks komt een servicemonteur bij u langs. Deze verricht verschillende werkzaamheden om de goede werking van uw AED te verzekeren. Hij zal uw AED doormeten met speciale diagnostische testapparatuur. Hierbij wordt onder andere een hartstilstand gesimuleerd en gekeken naar de kracht van de gegeven schok.

Lees hier meer over de voordelen van een AED-onderhoudscontract.